Website Pembelajaran Pemrograman dan Info Game Terupdate

Monday, September 27, 2021

Cara Menyelesaikan Quest Dunia: Fertilizer Salesperson Dalam Genshin Impact

| Monday, September 27, 2021

Dengan pembebasan patch versi 2.1 dalam game action-RPG Genshin ImpactmiHoYo sebagai pembangun kini menyajikan pelbagai World Quests baru untuk diselesaikan oleh pemain. Dengan pembebasan watak baru, Sangonomiya Kokomi, dan pencarian cerita Kokomi pada 21 September, pemain kini dapat mengakses World Quest.

Dalam artikel ini, Fajaryusufdotcom akan memberikan petua bagaimana membuka dan menyelesaikan World Quest yang bertajuk Fertilizer Salesperson, berikut adalah penjelasannya!

Petua Cara Membuka Quest Dunia: Fertilizer Salesperson

Untuk membuka kunci quest Fertilizer Salesperson, pemain mesti menyelesaikan Quest Dunia yang bertajuk In Another Land dan mesti melengkapkan bahagian pertama Kokomi Dracaena Somnolenta Champer Act 1: Dreams Warriors Like Spring Grass Renewing story story terlebih dahulu. Setelah pemain menyelesaikan misi, pemain dapat membuat port ke Desa Bourou di Pulau Watatsumi dan bercakap dengan Iwata.

Petua Cara Melengkapkan Quest Dunia: Fertilizer Salesperson

Untuk menyelesaikan dialog – World Quest: Fertilizer Jurujual, pemain mesti membantu Iwata mencari baja yang sesuai untuk menanam tanamannya. Iwata tidak dapat melakukan perjalanan ke Ritou dan oleh itu meminta pemain membawa baja yang diperlukan untuk menanam lebih banyak tanaman di kampung.

Iwata menggambarkan seorang jurujual yang berasal dari Sumeru dan membuat baja yang mempunyai kekuatan mistik kerana kemampuannya menanam tanaman yang menghasilkan banyak buah.

Watak yang akan membantu pemain dalam misi ini adalah Vahid. Tidak dapat membuat baja sendiri, Iwata meminta bantuan pelancong dengan mengawasi keseluruhan proses. Semua pemain harus lakukan adalah mengubah waktu menggunakan jam dalam permainan dan mengaturnya ke pagi berikutnya.

Setelah melakukannya, pemain akan mendapati bahawa Iwata diserang oleh sekumpulan Electro dan Cryos Slimes. Kalahkan Slime untuk memulakan hubungan anda dengan Iwata, dan cari tahu kemajuan yang dicapai mengenai baja.

  1. Fertilizer Salesperson Genshin Impact
    1. Talk to Iwata
    2. Come back the next day, and talk to Iwata (adjust the in-game time)
    3. Defeat the Slimes surrounding Iwata
    4. Talk to Iwata
    5. Accompanying Gorou in his investigation
    6. Go to Kaushik, which is located under Mouun Temple (south side), under a tree.
    7. Back to Gorou with Kaushik
    8. Go to Iwata, which is above Bourou Village to complete the quest

World Quest Reward: Fertilizer Salesperson

Setelah pemain menyelesaikan pencarian, pemain akan mendapat pelbagai hadiah, dengan perincian berikut:

  • 100x Adventure EXP
  • 20 thousand Mora
  • 5x Hero’s Wit
  • 20x Inazuma Reputation Level

===

Baca lebih banyak artikel yang berkaitan dengan permainan mudah alih lain di laman web maklumat permainan mudah alih FajarYusuf.Com.
Ikuti Facebook Fanpages dan juga FajarYusuf.Com Google News agar anda tidak terlepas maklumat terkini!

Related Posts

No comments: