Website Pembelajaran Pemrograman dan Info Game Terupdate

Tuesday, September 28, 2021

Petua Penting untuk Bermain Pokemon Unite untuk Pemula Senang Menang

| Tuesday, September 28, 2021

Pokémon UNITE adalah permainan MOBA mudah alih berdasarkan penyesuaian Pokémon yang sebelumnya dirilis di Nintendo Switch dan baru-baru ini dirilis untuk Android dan iOS, di GooglePlay dan AppStore. Permainan MOBA yang sangat unik ini mempunyai permainan yang segar dan menyeronokkan, dan bagi pemain baru tidaklah sukar untuk mempelajarinya, tetapi ternyata masih banyak pemain yang tidak memahami strategi dan perkara penting dalam permainan MOBA ini.

Oleh itu, dalam artikel ini, Fajaryusufdotcom akan memberikan petua untuk pemula sehingga anda dapat mencapai tahap Master di Pokémon Unite dengan mudah.

Putaran dan Peranan Dalam Permainan

Pemain mesti tahu pada pukul berapa Pokemon creep / rungle akan bertelur, untuk memaksimumkan peluang mendapatkan level dan poin aeos. Pelajari juga fungsi setiap peranan setiap Pokemon yang anda gunakan, dan juga mengetahui potensi dan kelemahan Pokemon.

Beberapa Pokemon boleh digunakan di luar peranan utama mereka, tetapi ini tidak begitu berkesan ketika bermain Peringkat-Pertandingan dengan satu pasukan. Juga cuba selesaikan pemilihan peranan dengan pasukan supaya pasukan dapat berpusing dengan lebih berkesan.

Sentiasa berkoordinasi dengan Pasukan

Bagi pemain yang bermain di lorong Atas atau Bawah semasa Permainan Awal, anda mesti membunuh Aipom di sepanjang lorong. Apabila anda bertemu 2 Aipom berdampingan, berkoordinasi dengan rakan untuk tidak memukul 2 Aipom. Lebih baik mencuri mulai menghabiskan merayap dekat GoalZone dan mencuri merayap di kawasan musuh. Setelah mengambil semuanya, anda boleh kembali sebentar untuk mengambil 2 Aipom yang tertinggal. Dengan cara itu anda akan mendapat lebih banyak perbelanjaan tanpa perlu takut diserang oleh musuh ketika bertani.

Di samping itu, juga berkoordinasi ketika melakukan perkara-perkara lain seperti melawan Rotom dan Drednaw, kerana apa yang sering menjadi masalah adalah ketika pasukan sering tidak sedar ketika kita ingin melawan kedua Pokemon tersebut.

Sentiasa Perhatikan Pertandingan Pemasa

Akan ada buah yang menyediakan buff Speed ​​Pergerakan yang akan muncul ketika permainan berlangsung selama 1 minit. Midlaners dapat mengambil buff sehingga mereka dapat pergi lebih cepat ke lorong tujuan sehingga mereka dapat membantu pasukan untuk mendapatkan posisi poin. Selepas itu Midlaner juga dapat kembali ke lokasi buff untuk mengalahkan Corphish yang baru muncul.

Apabila pemasa perlawanan menghampiri 7 minit (baki 3 minit), Toplaner, Midlaner, Botlaner mesti bersama secepat mungkin untuk mengalahkan pasukan bawah di Bottom lane. 7.20 adalah masa yang sesuai untuk menuju ke Bottom lane. Kerana, Zapdos juga akan muncul ketika baki 2 minit. Zapdos adalah pokemon terkuat dalam perlawanan Pokemon Unite yang dapat memberikan Pemarkahan Segera dan memaksimumkan skor pasukan. Mendapat Zapdos pasti akan memenangi permainan.

tips beginner pokemon unite

Jangan ForceWar ke GoalZone musuh ketika Level sama

Elakkan berperang ketika musuh berada di GoalZone mereka. Pikat mereka dari GoalZone sebelum pergi berperang. Ini akan lebih berkesan daripada memaksa masuk ke kawasan GoalZone musuh kerana ketika musuh berada di GoalZone, mereka akan mendapat HP Regeneration.

Elakkan melakukan Perang yang berisiko ketika Zapdos akan bertelur. Ini selalu menjadi kesalahan yang fatal sehingga pemain sering kali kalah apabila terlalu agresif ketika Zapdos akan muncul.

Corphish hanya untuk Midlaner / Speedster

Perkara yang paling menjengkelkan yang berlaku pada pemain Speedster (Midlaner) adalah ketika Corphish on Midlane diambil oleh rakan. Ini akan memberi kesan yang fatal di awal permainan kerana pemain Midlaner terpaksa berkeliling lagi untuk mendapatkan exp sehingga mereka dapat membantu lorong lain.

Midlaner / Speedster mesti menolong TopLane dan BottomLane

Pada Permainan Awal apabila semua merayap terbunuh, lihat jalur mana yang memerlukan bantuan. Midlaner / Speedster mesti dapat menolong jalan yang bermasalah ketika telah menghabiskan pertengahan perjalanan. Tindakan ini membantu LevelUp Pokemon yang berada di jalan putus asa dan juga dapat memperoleh mata.

Sentiasa Perhatikan Drednaw dan Rotom

Rotom adalah pokemon yang memberikan kesan Pemarkahan Segera ketika pokemon memasuki GoalZone. Cuba mengalahkan Rotom ketika pokemon telah muncul di Toplane. Dengan cara itu anda dapat menghancurkan Toplane GoalZone musuh dengan lebih cepat. Tetapi jangan terlalu agresif, melihat-lihat ketika anda ingin mengambil Rotom kerana musuh pasti akan mencuri Rotom juga jika anda tidak berhati-hati.

Selain Rotom, ada juga Drednaw yang merupakan penggemar Pokemon. Pokemon ini akan memberikan buff pertahanan supaya satu pasukan dapat menolak dengan selamat. Sama seperti Rotom, perhatikan peta sekitarnya ketika anda ingin mengalahkan Drednaw agar tidak dicuri oleh musuh.

Zapdos Sangat Penting

Serang Zapdos ketika pokemon ini telah muncul. Jangan buat perkara yang kurang berkesan seperti mencuri mata ketika pasukan bertarung di Midlane untuk mendapatkan Zapdos. Lebih baik menolong pasukan jika rasanya pasukan tidak akan menang pada 4 vs 5. Zapdos akan meningkatkan peluang pasukan untuk menang menjadi 90%. Jadi, Sentiasa berhasrat agar Zapdos menang.

Apabila pasukan mendapat Zapdos, jangan diprovokasi oleh musuh untuk berperang. Tetapi anda harus fokus untuk menjaringkan mata, jika pasukan anda tidak mendapat Zapdos, segera mundur ke GoalZone, agar pasukan dapat mengatasi. Kalahkan mereka sebelum mereka menjaringkan gol sehingga pasukan anda dapat memenangi permainan.

===

Baca lebih banyak artikel yang berkaitan dengan permainan mudah alih lain di laman web maklumat permainan mudah alih FajarYusuf.Com.
Ikuti Facebook Fanpages dan juga FajarYusuf.Com Google News agar anda tidak terlepas maklumat terkini!

Related Posts

No comments: