Website Pembelajaran Pemrograman dan Info Game Terupdate

Wednesday, October 13, 2021

Ulasan Stardew Valley Game Versi Android

| Wednesday, October 13, 2021

Stardew Valley adalah permainan video yang akan menghiburkan anda dengan permainannya, dan ia juga dapat membantu meningkatkan kemahiran berbahasa Inggeris anda, jika bahasa Inggeris bukan bahasa pertama anda.

Dan jika ini pertama kalinya anda mendengar Stardew Valley, catatan ini akan membincangkan permainan simulasi pertanian.

Stardew Valley adalah permainan pertanian yang diilhami oleh siri permainan video Harvest Moon, dan dikembangkan oleh Eric Barone. Permainan ini boleh dimainkan di PC, Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch, dan juga di telefon bimbit. Namun, ia tidak percuma. Anda mesti membelanjakan wang anda jika anda mahu memainkannya.

Dengan harga yang cukup murah, Stardew Valley memberikan banyak faedah: dari permainan yang sesuai untuk mengisi masa lapang hingga dapat membantu pemain meningkatkan kemahiran berbahasa Inggeris mereka.

Pada awal permainan, anda diminta membuat watak, memilih ladang, dan bertemu dengan beberapa penduduk Pelican Town. Namun, anda hanya diberi 15 biji parsnip dan sebuah pondok kecil. Tanah pertanian anda juga dipenuhi rumput, batu, dan pohon liar, jadi memerlukan masa yang lama untuk menjadikannya lebih baik.

Sekiranya anda telah menebang semua pokok liar dan menanam benih yang anda beli di Pierre’s General Store atau JojaMart, anda pasti keliru tentang apa yang perlu dilakukan seterusnya. Well, anda boleh pergi memancing, melihat bagi tumbuh-tumbuhan anda boleh menjual, dan pergi ke The Mines.

Dan jika anda mempunyai banyak wang, anda boleh menaik taraf rumah anda dan juga membeli ternakan. Bagaimanapun, ketika bermain Stardew Valley, anda tidak akan merasa bosan kerana terdapat banyak perkara yang boleh anda lakukan.

===

Baca lebih banyak artikel yang berkaitan dengan permainan mudah alih lain di laman web maklumat permainan mudah alih FajarYusuf.Com.
Ikuti Facebook Fanpages dan juga FajarYusuf.Com Google News agar anda tidak terlepas maklumat terkini.

Related Posts

No comments: