how to play switch games on smartphone android egg ns emulator

Cara Bermain Nintendo Switch Games di Smartphone Android Dengan Egg NS Emulator

The Egg NS emulator aplikasi adalah aplikasi perisian yang boleh digunakan oleh pemain untuk bermain game Nintendo Switch pada telefon pintar atau peranti Android, EggNS mampu untuk menjalankan permainan dengan tahap grafik tinggi.

Emulator EggNS ini telah dikembangkan sejak 2 tahun yang lalu di Amerika Syarikat, emulator ini dikembangkan oleh NXTeam Studios sehingga sekarang emulator ini masih dalam tahap pengembangan sehingga dapat berjalan dengan lebih lancar ketika digunakan untuk bermain permainan Nintendo Switch di Smartphone. Kerana pada masa ini terdapat banyak permainan dengan grafik konsol yang terdapat di Nintendo Switch dengan permainan yang sangat menarik dan mempunyai cerita yang sangat diminati oleh pemain mudah alih.

Tetapi pemain harus ingat, untuk menggunakan Egg NS Emulator, pemain diharuskan memiliki Gamepad GamesirX2 Type C, yang bermaksud bahawa pemain mesti memasangkan peranti telefon pintar dengan gamepad yang direka khusus untuk memainkan Egg NS Emulator dan tidak dapat menggunakan gamepad lain atau GamesirX2 Type Bluetooth.

how to play switch games on smartphone android egg ns emulator

EggNS hanya dapat dimainkan dengan Gamepad GamesirX2 Type C, dan sayangnya Gamepad GamesirX2 Type C juga tidak menyokong telefon pintar yang menggunakan Chipset Mediatek.

Bukan hanya dari gamepad, dari segi spesifikasi prestasi, telefon pintar juga diharuskan memiliki spesifikasi tinggi, seperti yang harus dipertimbangkan, yaitu spesifikasi Chipset dan RAM dan mendukung penyimpanan simpanan yang luas, kerana permainan Egg NS (Nintedo Switch) memiliki besar saiz fail.

Cara memasang dan memainkan emulator Egg NS Nintendo Switch pada Telefon Pintar Android:

  • Muat turun dan Pasang Emulator Egg NS pada telefon pintar anda
  • Muat turun Folder Switchdroid, kemudian ekstrak dan letakkan di direktori internal/emulated
  • Sediakan Fail ROM Game Egg NS dengan format NSP atau XCI
  • Buat Folder ROM Game Egg NS khas (Nintedo Switch), misalnya dengan membuat folder dengan nama “Game Switch”
  • Selepas itu klik ikon “Gear” kemudian pada Lokasi Penyimpanan Navigasi Folder Fail “Game Switch” yang telah dibuat sebelumnya.
  • Jangan lupa untuk mengarahkan Direktori Data ke fail “SwitchDroid folder” yang telah dimuat turun dan diekstrak sebelumnya.
  • Selepas itu, buat Nintendo Switch Account dengan mendaftar terlebih dahulu untuk menyelesaikannya.
  • Sekiranya pemain sudah dapat menjalankan Nintendo Switch Games dengan Egg NS Emulator di Android menggunakan GamesirX2 Type C.

how to play switch games on smartphone android egg ns emulator

Ya, itulah cara bermain permainan Nintendo Switch di Android atau Telefon Pintar, tetapi pemain perlu ingat, pemain diharuskan memiliki Gamepad GamesirX2 Type C, bukan jenis Bluetooth. Dan pemain dengan Telefon Pintar Android dengan Mediatek Chipset juga tidak dapat memainkan EggNS ini, kerana buat masa ini GamesirX2 Type C tidak menyokong Chipset.

Muat turun EggNS KLIK DI SINI

===

Baca lebih banyak artikel yang berkaitan dengan permainan mudah alih lain di laman web maklumat permainan mudah alih FajarYusuf.Com.
Ikuti Facebook Fanpages dan juga FajarYusuf.Com Google News agar anda tidak terlepas maklumat terkini.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

Bluestacks X emulator cloud gaming Previous post Bluestacks X Kini Datang Untuk Pengalaman Cloud Gaming
Hero-Jungler-Meta-Season-22-Mobile-Legends Next post Inilah Senarai Hero Jungler Meta Season 22 Mobile Legends (ML)