Niantic Memberi Kemas Kini Dan Bonus Kepada Komuniti Pemain Pokemon GO

Pembangun Pokémon GO, Niantic, secara rasmi telah mengumumkan satu siri kemas kini dan rancangan untuk masa depan sebagai tindak balas terhadap protes masyarakat pemain Pokemon GO terhadap pengendalian kemas kini yang berkaitan dengan pandemi COVID-19.

Dengan pengumuman bahawa radiasi interaksi untuk PokéStops dan Gyms akan dipertahankan pada jarak 80 meter, bukan 40 meter, Niantic juga memberitahu bahawa mereka bertujuan untuk melepaskan bonus musim di tingkat global, bukan di negara mana pun. Ia juga menetapkan rancangan untuk tetap berhubungan dengan pemain dan berkomunikasi melalui buku harian pembangun dan perbualan dengan pemimpin komuniti Pokemon GO.

Mulai bulan Oktober, Niantic akan menerbitkan buku harian pemaju setiap bulan yang menerangkan keutamaan semasa syarikat, acara yang akan dihadiri, dan ciri-ciri yang dirancang untuk permainan AR mudah alih. Bukan hanya itu, halaman Isu yang Diketahui di laman web Pokémon GO akan dikemas kini untuk membolehkan keterlihatan status pepijat semasa.

niantic update bonus pokemon go musim kegilaan

Sebagai membantah jarak PokéStops dan Gym yang dikurangkan yang radius interaksinya berkurang, Niantic bercakap dengan 30 pemimpin komuniti Pokemon GO dari seluruh dunia. Niantic bermaksud untuk meneruskan perbualan ini secara berkala.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Niantic, pengeluar eksekutif Steve Wang mengatakan:

“Kurangnya komunikasi mengenai jejak interaksi PokéStop dan Gym tidak ditangani dengan baik oleh kami, dan itu adalah pengalaman belajar yang luar biasa tentang bagaimana kami dapat berinteraksi dengan pemain kami dengan lebih baik di masa depan.”

Selain jarak untuk PokéStops dan Gym akan kekal 80 meter, Wang juga berharap dapat mengajak pemain untuk pergi ke dunia nyata:

“Kami masih mempercayai pentingnya mencari tempat dan perkara menarik di dunia nyata, dan kami tidak mahu melupakannya. Saya dan pasukan benar-benar ingin mengembangkan cara baru yang memotivasi dan memberi ganjaran kepada pemain untuk meneroka dan bersenam di dunia nyata. Hasil pasukan petugas, kami mempunyai pelbagai idea baru untuk diterokai dan kami berharap dapat berkongsi lebih banyak lagi dalam beberapa bulan mendatang. “

Pengalaman Niantic dengan menyesuaikan tetapan jarak untuk beberapa negara sebagai tindak balas terhadap penguncian negara telah mendorongnya untuk meninggalkan pendekatan negara-oleh-negara dan memilih untuk perubahan secara global. Bermula dengan kemas kini bonus Musim Kesalahan, semua bonus akan ditetapkan di peringkat global dan dihubungkan terus dengan musim dalam permainan.

Pada puncak wabak COVID-19, Niantic membuat beberapa kemas kini pada permainan Pokemon Go untuk mempermudah permainan semasa dalam keadaan kunci. Kemas kini ini disambut dengan bersemangat oleh masyarakat dan pemain kerana ia bukan sahaja dibenarkan bermain semasa karantina, tetapi juga membuka permainan untuk pemain dan kumpulan lain yang sebelumnya berjuang untuk dapat bermain Pokemon GO.

Sumber: nianticlabs

===

Baca lebih banyak artikel yang berkaitan dengan permainan mudah alih lain di laman web maklumat permainan mudah alih FajarYusuf.Com
Ikuti Fanpages Facebook dan juga Google News FajarYusuf.Com supaya anda tidak terlepas maklumat yang dikemas kini

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

Previous post Blastoise Telah Dilancarkan Di Pokemon Unite, Inilah Item Build Dan Cara Memainkannya!
Next post Bina Item, Emblem, dan Battle-Spell Aulus, New Thug Land of Dawn!